Analýzy k projektu

Porterova analýza

Hrozba ze strany stávajících konkurentů

Aktuálně se na trhu nachází velké množství stávajících konkurentů. Mezi hlavní konkurenty lze považovat Mimi studio, které se nachází v Brumově – Bylnici a vlastní ho kadeřnice Michaela Vaňková. Dalším důležitým soupeřem je salón krásy Afrodite v Bylnici, který vlastní Vladislava Zimáčková. V nedalekých Valašskách Kloboukách je největší hrozbou salón Marilyn Monroe, který patří Kristýně Lysákové.

Konkurenceschopnost Kadeřnictví TÝNA tkví zejména v nabídce služeb, konkurenceschopných cenách, příjemné kadeřnici a v kvalitní vlasové kosmetice.

Hrozba ze strany nových konkurentů

Vhledem k velké stávající konkurenci v Brumově – Bylnici a jeho okolí by se dalo očekávat, že nová konkurence zde nehrozí, ale není to tak. Studijní obor kadeřnice zde patří k velmi oblíbeným a tím pádem je tato hrozba stále aktuální. Většina z nich začíná své podnikání doma. Tedy stříháním kamarádek, rodiny, známých a díky tak zvanému word of mouth marketingu si nasbírá dostatečnou klientelu dříve, než si pronajme vlastní prostory k provádění kadeřnické činnosti.

Každý člověk má v sobě touhu poznávat něco nového. Pokud se zde otevře nové kadeřnictví, určitě toho některá z klientek Kadeřnictví TÝNA využije a vyzkouší služby nového salónu alespoň ze zvědavosti.

Hrozba substitutů

Spousta žen chodí ke kadeřnici zejména kvůli relaxaci, tím pádem mohou být brány jako substituty různé relaxační centra. Masáž hlavy v kadeřnictví může nahradit návštěva u masérky. Vlasové poradenství může nahradit kosmetička nebo odbornice na vlasovou kosmetiku.

Drogerie můžou být svým způsobem také brány jako určitý substitut kadeřnictví, jelikož prodávají jak vlasovou kosmetiku, tak barvy a melíry. Ženy, které nemají čas na návštěvu kadeřnictví, si barví vlasy samy doma. Je to pohodlnější a levnější. I když vlasy trpí, prioritní je pro ně čas, který tímto ušetří.

Na tržnicích zase běžně seženete vlasy k prodloužení na klipsy, i když nebudou stejné kvality, jako v kadeřnictví, určitým způsobem je to také substitut.

Vyjednávací síla dodavatelů

Je potřeba říct, že s dodavateli má majitelka kadeřnictví velmi dobré vztahy na profesionální úrovni, které nehodlá měnit. I když je na trhu spoustu jiných dodavatelů vlasové kosmetiky, kteří ji neustále vozí svou nabídku, je s momentálními dodavateli nad míru spokojená a chtěla by tyto vztahy udržet tak dlouho, jak jen to půjde. Kosmetika od současných dodavatelů je vysoce kvalitní, barvy se nevymývají tak často, jako barvy z nabídky dodavatelů minulých.

Vyjednávací síla odběratelů

Nabídka Kadeřnictví TÝNA je určena zejména pro mladší a střední generaci. Poskytuje jak dámské, pánské tak dětské účesy a střihy. Nebojí se experimentovat, zvládá i kontroverznější i klasické účesy.

Stále častěji kadeřnice Kristýna tvoří účesy na svatby, plesy a společenské akce. Od spolupráce se Svatební a společenskou agenturou Silvie češe i modelky z této agentury na přehlídkách i focení. 

SWOT analýza

Silné stránky                                                                                                                       

  • Konkurenceschopnost                                        
  • Vlastnictví prostor kadeřnictví
  • Kvalifikovaná kadeřnice
  • Mladá kadeřnice
  • Spolupráce se svatebním salónem
  • Veletrhy, kurzy, školení
  • Cena/kvalita
  • Pestrá nabídka služeb
  • Počet stálých zákazníků
  • Facebook - like
  • Lokalita - centrum města
Slabé stránky
  • Nedostatek finančních prostředků na propagaci
  • Malý tým pracovníků
  • Vysoké náklady na chod kadeřnictví
  • Absence obsluhovatele Facebook stránek 24h denně
  • Absence odborníka na marketing
  • Málo známá značka
Příležitosti
  • Módní trendy
  • Rostoucí poptávka
  • Rostoucí zájem o kadeřnické služby
  • Zvyšující se počet kadeřnických veletrhů, workshopů, školení, kurzů
  • Zařazení trvalé ondulace do nabídky kadeřnictví
  • Propagační příležitosti ve městě
Hrozby
  • Velká konkurence
  • Ekonomická krize
  • Zákoník práce (hygiena)
  • Nespokojenost zákazníků/poškození pověsti
  • Špatná reakce na změny (cen, kosmetiky, image)
  • Klesající počet svateb a plesů
  • Módní trendy (trvalá ondulace)