Analýzy k projektu
Porterova analýza
Hrozba ze strany stávajících konkurentů
Aktuálně se na trhu nachází velké množství stávajících konkurentů. Mezi hlavní konkurenty lze považovat Mimi studio, které se nachází v Brumově – Bylnici a vlastní ho kadeřnice Michaela Vaňková. Dalším důležitým soupeřem je salón krásy Afrodite v Bylnici, který vlastní Vladislava Zimáčková. V nedalekých Valašskách Kloboukách je největší hrozbou salón Marilyn Monroe, který patří Kristýně Lysákové.
Konkurenceschopnost Kadeřnictví TÝNA tkví zejména v nabídce služeb, konkurenceschopných cenách, příjemné kadeřnici a v kvalitní vlasové kosmetice.
Hrozba ze strany nových konkurentů
Vhledem k velké stávající konkurenci v Brumově – Bylnici a jeho okolí by se dalo očekávat, že nová konkurence zde nehrozí, ale není to tak. Studijní obor kadeřnice zde patří k velmi oblíbeným a tím pádem je tato hrozba stále aktuální. Většina z nich začíná své podnikání doma. Tedy stříháním kamarádek, rodiny, známých a díky tak zvanému word of mouth marketingu si nasbírá dostatečnou klientelu dříve, než si pronajme vlastní prostory k provádění kadeřnické činnosti.
Každý člověk má v sobě touhu poznávat něco nového. Pokud se zde otevře nové kadeřnictví, určitě toho některá z klientek Kadeřnictví TÝNA využije a vyzkouší služby nového salónu alespoň ze zvědavosti.
Hrozba substitutů
Spousta žen chodí ke kadeřnici zejména kvůli relaxaci, tím pádem mohou být brány jako substituty různé relaxační centra. Masáž hlavy v kadeřnictví může nahradit návštěva u masérky. Vlasové poradenství může nahradit kosmetička nebo odbornice na vlasovou kosmetiku.
Drogerie můžou být svým způsobem také brány jako určitý substitut kadeřnictví, jelikož prodávají jak vlasovou kosmetiku, tak barvy a melíry. Ženy, které nemají čas na návštěvu kadeřnictví, si barví vlasy samy doma. Je to pohodlnější a levnější. I když vlasy trpí, prioritní je pro ně čas, který tímto ušetří.
Na tržnicích zase běžně seženete vlasy k prodloužení na klipsy, i když nebudou stejné kvality, jako v kadeřnictví, určitým způsobem je to také substitut.
Vyjednávací síla dodavatelů
Je potřeba říct, že s dodavateli má majitelka kadeřnictví velmi dobré vztahy na profesionální úrovni, které nehodlá měnit. I když je na trhu spoustu jiných dodavatelů vlasové kosmetiky, kteří ji neustále vozí svou nabídku, je s momentálními dodavateli nad míru spokojená a chtěla by tyto vztahy udržet tak dlouho, jak jen to půjde. Kosmetika od současných dodavatelů je vysoce kvalitní, barvy se nevymývají tak často, jako barvy z nabídky dodavatelů minulých.
Vyjednávací síla odběratelů
Nabídka Kadeřnictví TÝNA je určena zejména pro mladší a střední generaci. Poskytuje jak dámské, pánské tak dětské účesy a střihy. Nebojí se experimentovat, zvládá i kontroverznější i klasické účesy.
Stále častěji kadeřnice Kristýna tvoří účesy na svatby, plesy a společenské akce. Od spolupráce se Svatební a společenskou agenturou Silvie češe i modelky z této agentury na přehlídkách i focení.
SWOT analýza
Silné stránky
- Konkurenceschopnost
- Vlastnictví prostor kadeřnictví
- Kvalifikovaná kadeřnice
- Mladá kadeřnice
- Spolupráce se svatebním salónem
- Veletrhy, kurzy, školení
- Cena/kvalita
- Pestrá nabídka služeb
- Počet stálých zákazníků
- Facebook - like
- Lokalita - centrum města
- Nedostatek finančních prostředků na propagaci
- Malý tým pracovníků
- Vysoké náklady na chod kadeřnictví
- Absence obsluhovatele Facebook stránek 24h denně
- Absence odborníka na marketing
- Málo známá značka
- Módní trendy
- Rostoucí poptávka
- Rostoucí zájem o kadeřnické služby
- Zvyšující se počet kadeřnických veletrhů, workshopů, školení, kurzů
-
Zařazení trvalé ondulace do nabídky kadeřnictví
-
Propagační příležitosti ve městě
- Velká konkurence
- Ekonomická krize
- Zákoník práce (hygiena)
- Nespokojenost zákazníků/poškození pověsti
- Špatná reakce na změny (cen, kosmetiky, image)
- Klesající počet svateb a plesů
- Módní trendy (trvalá ondulace)